Calatoriile sunt raspunsul. Partea 2: Israel

Daca in articolul precedent v-am impartasit prima mea experienta de a petrece timpul in compania altei persoane de sex feminin, facand lucruri tipice noua, celor plecate de-acasa fara copii, acum a venit randul celei de-a doua excursii.

De data aceasta am mers in Israel. Timp de 5 zile, am vizitat:

1. Tel-Aviv
  2. Ierusalim
  3. Cesareea

In Tel-Aviv ne-am plimbat pe faleza, ba chiar am inchiriat si biciclete pentru a fi sigure ca strabatem toata faleza.

Calatoriile sunt raspunsul israel

Cand am ajuns in Jaffa, am admirat Tel-Aviv de la viewpoint, am intrat in cateva magazine de bijuterii si ornamente casnice :)). Nu puteam rata plimbarea pe Podul Dorintelor, unde daca iti atingi semnul zodiacal, te uiti catre mare si iti pui o dorinta, aceasta se va indeplini 🙂

Portul din Jaffa l-am admirat de la fereastra, asa cum se poate vedea in poza de mai jos:

Am asteptat pana a apus soarele, care se tot juca cu noi: cand voia, iesea din nori, cand se ascundea inapoi. Zen foto, nu altceva.

Calatoriile sunt raspunsul israel

In Tel-Aviv am luat masa la:

1. Mike’s Place Bar – mic dejun pe plaja : relaxare si deconectare totala de la cotidianCalatoriile sunt raspunsul israel
  2. Peste la Aladin, unul dintre cele mai bune restaurante de peste din Jaffa. O vedere care iti taie respiratia
  3. Desert savurat la Max Brenner-Chocolate shop: “With unique products, desserts, and our iconic presentation, we’ve become the ultimate experience for chocolate lovers around the globe.”

Calatoriile sunt raspunsul israel

Ierusalim- un vis devenit realitate.

Pentru Ierusalim am “inchiriat” un ghid turistic. Intrucat era vineri si trebuia sa ne miscam destul de repede, pentru ca dupa amiaza incepe Sabbath-ul, am preferat sa optam pentru un ghid care stie perfect mersul lucrurilor.

Noi am mers cu Stephen, un scotian mutat in Israel. Datele lui de contact le puteti gasi aici:

Calatoriile sunt raspunsul israel

Am vrut sa vedem neaparat atat partea evreiasca a orasului, cat si cea crestina, prietena mea fiind un mix de religii. Cum pe mine nu m-a deranjat dorinta ei, am considerat ca mai mult este mai bine:)

Turist in Ierusalim pentru o zi a insemnat:

1. Manastirea Inaltarii Domnului
  2. Muntele Maslinilor
  3. Gradina Ghetsimani
  4. Locul nasterii Fecioarei Maria (doar am o Sf Ana acasa, nu se putea altfel)
  5. Via Dolorosa- Drumul Crucii
  6. Biserica Sfantului Mormant si a Invierii Domnului Iisus
  7. Zidul Plangerii
  8. Cetatea lui David

Ce m-a uimit pe mine?

Militarii care mergeau pe strada cu pustile, ca si cum as fi venit eu de la piata cu sacosa de cartofi.

Calatoriile sunt raspunsul israel

S-a intamplat ca in locul unde luam masa sa intre un civil care purta ditamai arma atarnata de curea, impreuna cu mama lui, si ei oameni ca si noi, la ora de masa. Poate la ei este la ordinea zilei sa vada atat civili cat si oameni in uniforma cu pustile atarnate de curea, dar noua ne-a cam sarit inima. Noroc ca aveam ghidul barbat cu noi. Nu stiu exact cu ce ajuta acest fapt, ca doar ghidul nu avea arma la el, dar cumva ne-am mai linistit.

Dupa Biserica Sfantului Mormant, o energie si emotie la fel de mari am simtit la Zidul Plangerii. Am stat amandoua, ne-am rugat, ne-am pus dorinte, am admirat locurile sfinte si am plecat cu o satisfactie cum rar poti pleca dupa ce vizitezi un loc.

La 17:20 eram deja pe drum inapoi catre Tel-Aviv.

In Cezareea am ajuns cu ajutorul rudelor prietenei mele, care locuiesc in Tel-Aviv.

Calatoriile sunt raspunsul israel

Sa pot pasi intr-un loc atat de incarcat de istorie, intotdeauna este o onoare pentru mine. Ma consider norocoasa sa pot fi parte din istoria atat de bogata a unui loc. Am vizitat site-urile arheologice si am petrecut timp minunat in compania unor oameni, care, scosi in cale la timpul potrivit, au facut ca sederea noastra pe acele taramuri incarcate de istorie, sa fie una de care sa ne amintim intotdeauna cu drag.

Calatoriile sunt raspunsul israelCeea ce va doresc si voua:

Fie sa intalniti in drumul vostru oameni pentru voi si sufletul vostru.

Voua ce v-a atras atentia in Israel?

Calatoriile sunt raspunsul israel

Alte articole city-break (dati click pe orasul care va intereseaza) :

1. Viena
  2. Istanbul
  3. Atena
  4. Istanbul, cu copiii
Daniela

Be happy, life is short ! Make the world a better place !