Dacă școala e-n engleză, ce facem cu scrierea și comunicarea în română? (P)

Hello, hello și bine v-am regăsit pe blog!

Astăzi vreau să vă povestesc puțin despre partea de curriculă românească pe care o fac cu Emily. Dacă ați citit articolul aterior, știți că Emily urmează cursurile unei școli umbrelă din Marea Britanie. Totuși, atunci când am decis să continuăm cu curricula britanică, am fost hotărâtă să nu uit de scrierea și comunicarea în română.

Tocmai despre scrierea și comunicarea în română, vreau să vă povestesc astăzi!

Iată așadar care sunt resursele pe care le folosim pentru a acoperi partea de scriere si comunicare în limba română și care au fost progresele Emilușei până acum.

Pasul 1.

Inițial, am urmat Manualul de Comunicare în Limba Română de clasa 1 (pe care îl găsiți și online). M-am gândit că cel mai bine e să o luăm pas cu pas, chiar dacă ea știa deja să scrie în engleză cu litere mici de tipar.

Prima lectie a fost distractivă când am vorbit de începerea școlii, dar când domnișoara a văzut că tot așa sunt și urmatoarele, i-a pierit repede interesul. Cred că se aștepta la același nivel ca la Engleză unde vorbim deja de construcție de personaje și poezii simple.

Pe partea de scriere, am urmat același format, luând-o treptat, cu liniuțe și bastonașe. Deși a fost destul de înțelegătoare și a acceptat să le facă, nu era o activitate întâmpinată cu entuziasm.

scriere si comunicare in romana

Pasul 2.

Între timp, Emily a început să mă roage să-i arăt cum se scriu numele noastre de mână și a început să exerseze. După cateva zile am realizat că le scria perfect așa că am renunțat la partea de exersare a fiecărei litere individual și am ales o abordare mult mai fluidă decât credeam că sunt capabilă.

De a doua zi am trecut la tablă și am început să scriu de mână toate lecțiile noastre, iar ea a copiat literă cu literă. Am petrecut mult mai mult timp la o lecție scriind de mână, dar entuziasmul domnișoarei era imens, iar răbdarea la cote maxime. Deci până la urmă a fost un pas înainte.

Într-o lună a ajuns să scrie destul de bine de mână, dar exprimarea în română avea nevoie de mai multă susținere pe care eu nu am știut să i-o ofer. Cel puțin nu după manualul de comunicare de clasa 1.

scriere si comunicare in romana

Pasul 3.

Atunci am aflat despre lansarea primului program digital educațional, adaptat programei școlare, omologat de catre Ministerul Educatiei, realizat de catre Editura Didactica Publishing House. Am început să citesc despre program și am și participat la prezentarea online pe care o puteți urmări și voi pe Facebook.

Această platformă poate fi folosită cu încredere atît de profesori, cât și de părinți, fie că vorbim de școală online sau nu. Are chiar și un modul de evaluare și opțiunea de a avea un cont individual pentru fiecare elev, atunci când este folosită la clasă.

Iată câteva dintre lucrurile care îmi plac mie la această platformă, dupa ce am testat-o cu Emily și Andrei în ultimele săptămâni:

  • suportul audio– am mai testat alte aplicații de grădiniță, care se bazau pe asistența unui adult în citirea instrucțiunilor. Deși este ideal ca un părinte să fie permanent lângă copii, uneori avem toți nevoie de 5-10 minute de liniște.
  • activitățile sunt realizate ca niște jocuri atractive, iar copilul nici nu realizează că învață. În felul acesta puteți satisface cerința copilului de a primi tableta sau telefonul și vă asigurați că face ceva educativ.
  • platforma nu este doar pentru comunicare și scriere, ci și pentru matematică și explorarea mediului, dezvoltare personală, muzică și mișcare, arte vizuale și abilități practice. Cu alte cuvinte acoperă toate materiile studiate în clasa pregătitoare și 1-3
  • modulele se bazează pe o serie de personaje, pe care copiii vor ajunge să le îndrăgească pentru că vor deveni niște parteneri în aventura lor spre cunoaștere.

scriere si comunicare in romana

scriere si comunicare in romana

Pentru noi, această platformă a devenit un partener de nădejde în abordarea lecțiilor de comunicare și scriere în limba română și nu numai. În acest moment Emily lucrează pe materiale suplimentare pentru o scriere corectă de la Zmeișorii iar Andrei lucrează pe activitățile de la clasa pregătitoare din Ghiozdanul din padure.

Spuneți-mi, voi ce provocări întâmpinați cu școala în acest moment? Dincolo de lipsa acută de timp bineînțeles 🙂 M-aș bucura să-mi scrieți în comentarii și să facem schimb de idei și resurse.

Până la articolul următor, vă trimit multă energie pozitivă ca să încheiați fiecare zi cu recunoștință și cu multă iubire în suflet!             
Cu drag, 
Ada

P.S.  în timpul în care Emily lucrează pe această platformă, eu am timp să mai citesc puțin despre coaching și să ma mai uit pe un curs de la școala de coaching

Ada Chindea

Eu sunt Ada, mamă și o femeie îndrăgostită de oameni și culori și am pornit această comunitate în 2013 în anul în care și eu am devenit mamă. Astăzi, sunt coach transformațional și mă bucur să-mi trăiesc visurile alături de copii, vizitând lumea în timp ce formez noi comunități în cadrul cărora ghidez oamenii să-ți (re) descopere culorile adevarate și astfel să-și trăiască visurile AZI și nu într-o zi.

3 Comments
  1. Salutare,

    Nu am inteles daca se poate folosi independent de o clasa. Sau daca plata este o singura data sau in fiecare luna acea suma de la programul dorit.
    Incepe sa ma incante din ce in ce mai tare acest tip de invatare cand vad neimplicarea doamnelor de la gradi.

    1. Da, da, se poate folosi atat independent cat si la clasa. Noi l-am folosit independent. Cat despre plata, costul afisat pe site este un abonament anual. Intra pe site si poti accesa un modul de test la fiecare dintre ele. Pentru gradinita presupun ca puteti folosi exercitiile de clasa pregatitoare din Ghiozdanul din Padure. Mult spor!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.