Cum să ai succes pe Instagram în 5 pași

Atunci când ai un produs, care îți dorești să ajungă la cât mai mulți oameni, indiferent dacă acela este un bun de larg consum sau pur și simplu un blog, trebuie să știi să -l promovezi. Fără promovare nu prea ai cum să ajungi la acei oameni care îți doreșți să te urmărească. Trăim într-un timp destul de agitat, tot timpul pe repede înainte și cu o ofertă foarte variată, oricare ar fi ramura de activitate. Un timp în care ”Degetul mare” este regele și ceea ce trebuie să faci tu, este să reușeșți să faci ochii să reacționeze mai repede, oprind ”degetul” să treacă peste conținutul tău.

După ce am devenit mamă, am transformat pasiunea de organizare de evenimente în ceva util și plăcut, ceva ce și pe mine m-a ajutat în primii ani ca mamă. Acum 5 ani am început  evenimentele ”La ceai cu mămici”.

Nevoia mea de promovare însemna să ajung la cât mai multe mame sau viitoare mame care să vină la evenimentele mele. Aici am avut noroc pentru că acum 5 ani când făceam primul eveniment, nu mai erau altele. Competiția era 0, așa că șansele mele de reușită creșteau fără mare efort concentrat pe tehnici coerente de promovare. În plus, ceea ce ofeream era timp petrecut alături de copil și de alte mame cu aceleași frustrări, preocupări și dileme. Era de ajuns să anunț pe pagină de Facebook un nou eveniment și în 2 zile, locurile erau ocupate.

Apoi am devenit mamă de doi și am realizat că evenimentele îmi ocupau mult prea mult timp. M-am retras în online, pe blogul pe care îl citiți acum. Aici am realizat că nevoile sunt mult mai mari.

Aveam nevoie să ajung tot la aceași categorie de oameni, de părinți, doar că de data asta ceea ce eu le ceream era mai valoros decât banii. Le ceream timp să mă citească într-o lume aflată în mișcare, o lume super rapidă în care abia avem timp pentru noi. Asta însemna că trebuia să gândesc mult mai bine ceea ce eu transmit.

Era clar că ceea ce pun pe blog trebuie în primul rând să fie un lucru util pentru cititori, să plece cu ceva din blogul meu, cu o informație, cu o adresă, cu un eveniment nou, orice le-ar putea îmbunătăți și înfrumuseța viața în noua formulă.

Cu toate acestea, conținutul de calitate nu e suficient în social media.

Timpul citirii blogurilor de dragul poveștilor a fost înlocuit de prezentul clipurilor cu bebeluși și pisici. Ceea ce  trebuie să faci în aceste vremuri, este să determini acel ”Deget mare” să se oprească asupra conținutul tău.

Acestea fiind spuse, m-am întors la școala și am început să învăț și despre partea tehnica a unui blog.

Ultimul curs la care am participat a fost în cadrul întâlnirilor Digital Parents Talks organizate de Parenting PR, iar subiectul ales a fost Instagram alături de Robert Diaconeasa aka DaddyCool.ro.

digital parents instagram
Cam așa am fost tot evenimentul, plina de întrebări 🙂

Puteți să-l cunoașteți mai bine pe Robert, în interviul de acum câteva săptămâni- 5 Întrebări cu Robert Diaconeasa 

Am încercat să fac un rezumat al acestor informații și să îl structurez în 5 pași pe care și voi îi puteți urma pentru a vă promova eficient.

Instagram este un instrument vizual, creativ și super fun. Aici este mediul în care poți scoate în evidență produsele pe care le realizezi sau comercializezi ori să-ți consolidezi branding-ul personal.

1.. În primul rând trebuie să fii coerent!

Gândește-te ce îți doreșți să transmiți prin aceste imagini? Apoi ține-te de direcție și nu te abate! Dacă este un cont pentru promovarea business-ului de pantofi, nu puneți poze cu copiii din vacanță.
Același lucru se aplică și când vorbim de editarea imaginilor…editați coerent. Puteți folosi diferite filtre pentru a edita imaginile voastre și dincolo se filtrele predefinite, puteți să mai umblați și voi manual la luminozitate și contrast astfel încât să găsiți filtrul potrivit pentru mesajul vostru. Ideea este să fiți constanți în editare pentru că asta va oferi contului vostru o imagine unitară.

2.. Folosește InstaStory pentru că va atrage atenție asupra contului tău!  

InstaStory e înfricoșător doar prima dată, apoi crează dependență. E ca și cum ai oferi acuarele pentru prima oară unui copil. Puteți să desenați, să puneți imagini colorate, să folosiți video sau live-uri. E super distractiv 🙂 Încercați-l

3.. To Follow or not to Follow?

Depinde de tine cum vrei să-ți foloseșți contul de Instagram, dar din punctul meu de vedere, da, FOLOW!!! Pe Instagram succesul constă în cifre. Aici, față de Facebook, butonul de follow nu implică o relație bidirecțională, este unidirecțională, iar ca relația să devină bidirecțională, aplică punctul 4.

4.. După ce dai follow e foarte important să dezvolți acea relație.

Probabil că ai dat Follow pentru că ți-a plăcut imaginea pe care ai văzut-o. Dacă vrei că acea persoană să revină și ea către tine, intră pe profil și uită-te la mai multe imagini, dă câteva like-uri și lasă și câteva comentarii. Vor fi apreciate și de cele mai multe ori se vor întoarce tot la tine.

5.. La final am lăsat hashtagg-urile.

Acele minunății care te ajută să scrii povestea că un joc de cuvinte. Structura clasică de exprimare a dispărut odată cu prepozitiile, subiectele și predicatele și a rămas o comunicare telegrafică:

 #noidoi #iubiremare #amsterdam #minivacanța

De fapt hashtagg-urile îți cresc vizibilitatea unei postări foarte mult, dar ai la dispoziție doar 30 maxim, așa că ai grja cum le foloseșți. Există site-uri care îți dau cele mai relevante hashtagg-uri în funcție de domeniul în care activezi sau subiectul pe care vrei să postezi. De exemplu displaypurposes.com

Pe mine întâlnirea m-a ajutat cu răspunsuri la întrebări pe care nu știam cum să le adresez. Acum cred că am o direcție mult mai clară asupra activității mele pe Instagram. Știu despre ce voi posta sau nu, mai puțin despre copii și mai mult despre pasiunile mele. Tot ce îmi lipsește este timpul 😀

La final m-am gândit să vă arăt contul meu de Instagram la o lună după ce am aflat aceste informații.

Instagram before DPT Instagram after DPT

Voi ce ziceți? Vedeți diferența?

 

Ada Chindea

Eu sunt Ada, mamă și o femeie îndrăgostită de oameni și culori și am pornit această comunitate în 2013 în anul în care și eu am devenit mamă. Astăzi, sunt coach transformațional și mă bucur să-mi trăiesc visurile alături de copii, vizitând lumea în timp ce formez noi comunități în cadrul cărora ghidez oamenii să-ți (re) descopere culorile adevarate și astfel să-și trăiască visurile AZI și nu într-o zi.

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.